reklama

Moja prvá nelegálna stavba

Do bytovky sme sa nasťahovali mladomanželskí sopliaci a zelenáči v záležitostiach komunálneho bývania. Nie je pivnica, lebo miesto kde by mala stáť je zdemolované? Nevadí, však postavíme ak zarobíme. Roky išli a susedia v pivničných priestoroch sa pretekali vo výstavbe. Zobrať dve pivnice naraz nebol problém, zobrať tri, ani to nie. A už sa odtiaľ ozýval dielenský hluk našich kutilov. Alebo odtiaľ tiahlo ako z baru, kedy ktosi čosi slávil a nechcel špiniť  a dymiť byt.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Zvykli sme si na to, že nemáme pivnicu. Bicykle sme profesionálne ťahali hore schodmi, ale len po prvé poschodie. Po stenách chodby bytu sa množila grafika dezénu. Jeden bicykel na balkón, druhý do špajze. Raz sa mi nechcelo a tak som nechal bicykel pri dverách s vierou, že preboha kto by mojich milých susedov kradol? Ráno ho nebolo.

Túto idylku narušil nový prisťahovalec, aktívny mladý inžinier, ktorý pravidelne narúšal ospalý život paneláku. On chcel zrazu mnoho veci riešiť a aj tie pivnice. Stal sa domovníkom.
Veľmi tým zasiahol do životov susedov, ak raz navrhol, aby sme spolu vyriešili problém pivníc a spravodlivo sa podelili so spoločnými priestormi. Návrh bol jasný, ale stretol sa s nevôľou ....

Boli tu nadivoko vybudované pivnice, kde murár nehľadel na zákonné metre štvorcové, boli tu ľudia, ktorí si zabrali sušiareň, práčovňu, a iné rôzne miestnosti slúžiace technickej správe paneláku. A hlavne títo sa pred legendárnou schôdzou zaktivizovali a navštívili aj nás. Bolo to obdobie petícií. Mali sme podpísať, že sa zriekame pivnice a že súhlasíme s tým, že niektorí si zabrali komunálne priestory, ktoré pôvodne mali slúžiť všetkým. Manželka podpísala. Samozrejme, boli to dni hádok, ale už je tu tá schôdza ....

Náš nový aktívny domovník sa snaží jedného augustového večera primäť niekoľko desiatok susedov k niečomu zákonnému a spravodlivému. Heslom večera bolo - každý má právo na svoju pivnicu! Lenže susedia, ale keby som mal byť konkrétnejší, tak susedky nášho snaživého domovníka prekričali a uzemnili ho!

V ten augustový večer som sa vrátil tisíce rokov dozadu a ani som nepotreboval stroj času. Čosi som zavrávoval o zákone a spravodlivosti a zrazu ma omráčila realita mojej krajiny.

Susedky: " Tak to má byť, že kto si aký priestor zobral ako prvý, ten by mal byť jeho! A s tým sa už nedá nič robiť!"

Schôdza dospela k mŕtvemu bodu, nič sa neporiešilo. Domovník chcel podeliť priestor už zabratých priestorov ako sušiareň a iné pre tých, ktorí pivnicu nemajú, ale nepodarilo sa a argumentáciou bolo právo džungle. A vyhralo.

Na druhý deň ráno ma manželka zatiahla na prízemie do vestibulu a do chodbičky napravo ktorá vedie k dverám, za ktorými je druhý vchod. Na tej chodbičke je v pravo aj vľavo vchod do veľkorozmerných pivníc mojich susedov, prvých "uchmatnuvších".
"Aha" - hovorí moja žena, ktorej som vyčítal zrieknutie sa pivnice, a nakreslí na zemi kriedou čiaru s komentom - "tu bude naša pivnica!"

Protestoval som, nechcelo sa mi do toho. A je to vôbec legálne? Ona - "už je neskoro, volala som tvojmu otcovi, o chvíľu je tu aj s kvádrami ....."
A tak sme stavali ....

Susedia náš počin sledovali, veď ho míňali cestou z domu a domov. Len dve susedky nás chceli udať polícii a jedna z nich na počudovanie je hneď z oproti naša kámoška. Druhá nad nami, tá ale svojho muža usmernila aby v pivničných priestoroch v zbytku priestoru vystaval pivnicu aj pre nich. Áno, iniciovali sme nové stavby. Ale ostatní chválili: " Dobre robice, i my sme sebe ukradli ..... " "No dobre, aj vy konečne máte pivnicu ...."
Áno, v podstate nám väčšina susedov nelegálnu stavbu zlegalizovala. Ale čo na to domovník a jeho odborné oko?
"Je to v poriadku, chodbu nikto nepoužíval a zamurovaním dverí ste zabránili smradu, ktorí často prenikal od potrubia z vedľajšieho vchodu."!
A tak sme si všetci prišli na svoje a to aj zlegalizovanou zlodejinou, alebo minimálne aspoň neserióznosťou.


 

Jozef Kamenský

Jozef Kamenský

Bloger 
  • Počet článkov:  316
  •  | 
  • Páči sa:  7x

Zaváži len to, čo neumiera a pre nás neumiera to, čo umiera s nami. Zoznam autorových rubrík:  filozofické zamysleniapoéziaduchovnoumenieportréty blogerovDuch pôsobiaci v časealchýmia vareniaangelológiahistóriaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu