reklama

Ktoré náboženstvo je najpravdivejšie?

Náboženstvá a ideológie vždy súperili o vplyv. Je to podobné ako s bojom strán v pluralitnej demokracii o hlas voliča. Väčšina má ale jednu ideológiu, jedno náboženstvo, ktoré preferuje či o ktorom je presvedčený že je jediné najsprávnejšie či  ako svetonázor najpravdivejší. Sú však aj ľudia ktorí to všetko vnímajú úplne inak.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (52)

Keď chcem spočinúť vo svetovom Duchu a nabrať tam síl, som Budhistom. Keď cítim za každým javom zjav jediného Božstva, stávam sa Hinduistom. O čistote tela a duše sa radím spolu s Mohamedom. Zažívam Boha v tanci so Sufistami, na nohách v ťažkej práci ma drží Zen a Karmajóga. Na neresti zabúdam v spoločnosti Jehovistov a k tolerancii ma inšpirujú Baháisti.

Komunizmus ma učí bratstvu už na Zemi a Marxizmus ako dostať ducha do hmoty. Materializmus velebím ako to čo umožňuje Duchu prejavovať sa v hmote a zažívať slobodnú existenciu. Konfucionizmus ma učí múdro si vážiť hodnoty predkov, Taoizmus ukazuje ducha v hmote. Katolicizmus vyznávam lebo je akoby kronikárom kresťanstva a uchováva pamiatky ducha doslova v kameni, v "skale". Ale aby som sa odtrhol od pohľadu na kameň, vyznávam aj Protestantizmus.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Svoju myseľ uctievam skrz Racionalizmus, dušu skrz Intuitizmus a Okultizmus. Do tajov ducha ma privádza Ezoterika a Gnosticizmus. Keď chcem poznať prírodu, som Panteista, keď odstraňujem zlo Dualista. Ale ako Spiritualista predsa poviem že zla v Bohu niet!

Kristovú ľudskosť spoznávam ako Arianista a tajomstvo zjavenia sa človeka vo svete z Boha ako Trinitár, pričom keď chcem spoznávať Boha ktorý je všade, tvrdím že Trojice niet!

Ak chcem pochopiť svoje hriechy, verím v Reinkarnáciu, ale ak chcem násť v prítomnom okamihu Božskosť, som presvedčený že žiadného iného života okrem tohto niet!

Keď vidím zmysel v spojení tiel, vyznávam Erotizmus, ale ak vzhliadnem všetko už v duchu spojené, stávam sa Puritánom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aby som pochopil Pravdu o sebe, kráčam v stopách hriešnika a ak ju už poznám, kážem o Morálke.

No ak sa chcem dostať na roveň bohom v ideály večné života, nasledujem Kristov "manuál".

V posilnení vôle počúvam Rammstein alebo Daniela Landu, v spirituálnom nadšení Dead can dance, v hľadaní ducha v smrti goth hudbu, výšiny mysle napájam Wagnerom, rytmus tela napájam Scootrom, snívam s Alphavillom, prebúdzam ducha Gregoriánskym chorálom, posilnenie národného ducha hľadám v Slovenskom a Rusínskom folklóre, Slovantvo spoznávam v Poľskej hudbe, Ruskej, Chorvátskej ... Duše iných národov spoznávam cez regionálne rádia celého sveta ...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som vôbec normálny? :-)

Jozef Kamenský

Jozef Kamenský

Bloger 
  • Počet článkov:  316
  •  | 
  • Páči sa:  7x

Zaváži len to, čo neumiera a pre nás neumiera to, čo umiera s nami. Zoznam autorových rubrík:  filozofické zamysleniapoéziaduchovnoumenieportréty blogerovDuch pôsobiaci v časealchýmia vareniaangelológiahistóriaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu